29. 7. 2009

PSX ich všetkých do temnoty zviaže

Položte si otázku akú najtechnickejšiu PSone hru poznáte ? Gran turismo 2, Vagrant Story, MGS, Spyro, Crash, Syphon Filter, This is football, Chronocross. Určite závidite N64ke jej Zeldu Ocarinu na vylepšenej Mario 64 technológii. Voľné pláne, a jazdu na koni v otvorenej krajine ? Neraz som aj ja podľahol pochybnostiam, či stará dobrá Voodoo 1 vypustená z klietky v 1996 nerozdupe SONY konzolu po technickej stránke, ako stádo bizónov kravinec po ceste. Predsa len tá beštia od 3Dfx sama o sebe mala viac dostupnej pamäte, ako celé playstation. Aj dnes však častokrát zachytíte tvrdenie, že PSone zďaleka svoj potenciál nevyčerpala, a nastupujúca PS2 ju de fakto kanibalizovala. Presne to sa stalo aj hre, ktorá bola dostupná iba v európe, v tieni ohlušujucého rachotu pekelných trúb a PR šialenstva. Toy Story grafika na PS2ke.

Je koniec leta roku 2000, a na trh nepovšimnutá prichádza skutočne priam živočíšne nadupaná PSone hra. Pod taktovkou nespochybniteľne talentovaných PictureHouse Software. Kopa ex-kodérov z Die Hard Trilogy tímu /excelentné 3D jadro/. Predstavujú svoj špičkový E-Scape engine schopný v dokonale stabilných 30 fps zobrazovať priestor so skutočne veľkou dohľadnosť, bez obmedzenia pohybu hlavnej postavy. Bláznivé množstvo veľkých pyrotechnických efektov, odletujúcich častíc, dymu, trosiek a dynamického nasvietenia. Všetko v hires rozlíšení. Ocarina zaplakala.

Výborné prestrihové animačky. Rychlá výbušná akcia aj s použitím vehiklov a trochou taktiky v 32 obrovských leveloch. Púšť, džungľa, ľad a sneh, pyramídy, svet votrelcov, tma s hustým dažďom osvetlená vašou "fakľou". Ani nemusíte veľmi prižmúriť lavé oko, a pred vami sa hneď v prvom svete rozprestiera typická HALO scenéria s modrým oceánom, a zelenými pahorkami, plná prelietávajúcich výsadkových strojov.



ingame kvalita, prisahám

Terracon. Emzák Xed v exile bojujúci proti svojej nemesis /zlý mozog plávajúci v pohári od džemu/, a za mier na celom svete. K tomu patrí aj hľadanie odpaľovacích kapsúl na jednotlivých terraformovaných planétach solárneho systému, syslenie geoenergie, ako to neskôr praktizuje PS3 hra Infamous. Potrebné na "oživovanie" štruktúr, ako sú niektoré budovy. Efektná premena z fosforeskujúceho drôteného modelu na funkčnú otexturovanú tehlu. Hromadenie perkov "TOPs", ktorých kombinovanie vám uľahčuje prienik nepriateľskou masou. Srdcom hry je zdravá "sandbox" akcia z pohľadu tretej osoby a svižný pohyb terénom. Aj na vode s vaším verným útočným člnom. Niektoré levely sú tak obrovské /finále na matičke Zem/, že oceníte možnosť vracať sa ku nim neskôr a vyzobávať ich na 100%. Perky je možné si na materskej lodi vyladiť podľa potreby a odporu nepriateľa.

Konečne prikládam aj nejaké to video, vedzte, že je zachytávané hlavne z PSP. Kde to odporúčam zahrať aj tým neskôr narodeným. Ono to vlastne aj ako PSP hra vyzerá. Takže videá: trpezlivosť ono sa to rozbehne, enginovky aj akcia, bum-bac od prvej sekundy bez zvuku. Ľutujem, ale na nete sú len úvodné, alebo tutorial levely. Lovu zdar.