07/06/21

Horizont: limit ohraničujúci mieru vašich vedomostí

Hranice sa majú prekonávať, nie stavať na nich múry a krčiť sa za nimi posraný strachom. Na neogaf.com som nazval Horizon Forbidden West herne štandardnou PS2 hrou, kde "Lara Croft" pobehuje medzi dinosaurami ako blcha v psom kožuchu. Reakcia bola pobúrená, lebo predsa v HZD môže Aloy počas boja takticky meniť zbrane a "udelátka" a to predsa Lara nemôže. Nechajme stranou, že nebudem strácať čas s blbečkami, čo hrajú hry druhý deň aj cestou. V novšej Lara Croft hre bežne používate luk, útočné pušky rôzneho typu, brokovnicu, dokonca sekeru. Ale to z nej nerobí hru s modernou non-PS2 hrateľnosťou. Problémom prvého aj druhej hry Horizon IP je, že ide stále iba o pobehujúceho panáka, čo pomaly ohrýzava blbú NPC o jej health points.

epické z zábery z HZD a HFW - avšak ani v jednom sa zatiaľ nelieta

Na jednom z prvých obrázkov z Horizon Zero Dawn je lietajúci dino nad peknučkou postapokalyptickou krajinou. Ani vo sne by ma nenapadlo, že hra nakoniec neumožní osedlanie niečoho čo lieta. Zvládne to aj prastarý Word of Warcraft. BF 2142 /alebo iné BF hry tej doby/ na singel core CPU na 1.8Ghz umožňuje ovládanie strojov na vode, na zemi, vo vzduchu. Ak už v niečom letím, tak som schopný aj útočiť, aj keby som mal ručne zhadzovať bombičky ako v prvej svetovej. A do úvahy príchadza aj obľúbený taran, vysokorýchlostné kamikadze. Samozrejme so schopnosťou vyskočenia pred nárazom. Padák, kĺzanie a tieto srandy. Viac možnosti, viac srandy.

 
 glitch - engine HZD nepriamo umožňuje stroje sedlať a "lietať" na nich

Nič z toho Horizon Zero Dawn nepodporuje. Je to nedostatok ambícií na strane vývojára. Nepochybne aj nedostatok talentu. Nie je jednoduché to urobiť herne správe. A nepochybne bude ich verziou komentára tejto smutnej reality nedostatok času alebo vtedy ešte menej výkonný engine Decima. Takže sa s nádejou pozeráme na herné video druhého dielu, kde to už snáď herne "dajú lepšie". Ide stále o cross gen pre PS4 a PS5 ale ako som už ukázal - na bohatšiu gameplay vo všetkých živloch mi stačí aj HW PS2 alebo PS3. 

Na začiatku videu zívame nudou a sledujeme umierajúceho negroidného deda, čo chlemtá vodu a trvá to presne o minútu a pol dlhšie ako som schopný tolerovať. Aloy konečne beží a selektívne niektorá zeleň na dotyk reaguje a niektorá nie. Takže zatiaľ nuda a technologická laxnosť. Nasleduje herná klasika - Lara Croft a dinosaury. Nedostaneme akciu vo vzduchu ale vo vode a pod vodou. Vodné levely su historicky v hrách najhoršie hodnotené a najmenej obľúbené. Water Temple z Ocariny pre N64 srdečne pozdravuje. Asi preto sa v BF hrách toľko lieta a padákuje a tak málo plave a ponorkuje. Ku Guerilla Games sa ale tento odkaz nedorazil.

Obrovský elefant. V každej nehernej ukážke láme stromy a cez les vytvára diaľnicu. Vyzerá to takmer ako cielená provokácia. V hernej ukážke sa však po jeho nohami ani steblo trávy neohne, iba sa občas rozsype nejake schátralá stena /predpočítaná animácia/ ako v prvom diely. Čakáte hru so slonom medzi stromami, trochu fyziky. Zabudnite. A je tam ešte to paraglajdové krídlo ala plachtenie pod štítom v poslednej Zelde. V HFW je to taký malý myší prd, let v úvodzovkách. Dev tím sa inak striktne odmieta vyjadriť k tomu, či sa v hre lietať /a bojovať zo vzduchu/ bude alebo nie.

Ako by to gameplay video vyzeralo podľa mňa. Pribudla schopnosť "voľného" lezenia, po vertikále dostanete asi takmer kdekoľvek. Takže to hneď využijeme od prvej sekundy nového videa a po chvíľke lezenia necháme panáka visieť 300 metrov nad zemi, na tých rozpadlých mrakodrapoch, alebo na špičke piliera Golden Gate. Po chvíľke spadne a vo voľnom páde otvárame to paraglajdové krídlo. Ešte počas riadeného pádu pristávame na chrbáte lietajúceho dina a útočíme v reálnom čase na slona čo zrovnáva les zo semou. Po kamikadze útoku ťaháme luk a šíp, ktorého špičku si len tak nedbalo zapálime vo vedľa horiacich troskách /to som inak videl v jednom reálnom hernom UE4 koncepte/. Využijeme deravenie palivovej nádrže ala GTA a zapálenie benzínovej stopy. V troch minútach videa teda ukážeme nové lezenie, plachtenie, osedlávanie lietajúcich strojov, novú fyziku a interakciu. Prístup k riešeniu problému z mnohých uhloch. Čokoľvek iné je nedostatok ambicií a talentu. A Guerilla Games sa zjavne nedostáva obojeho. Už teraz môžem povedať, že nová Zelda na novej revizií konzolky Switch opäť ukáže bludným holanďanom ako sa to má robiť správne.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****