17/09/20

PlayStation 5 - šrotcase

 

Začnem peniazmi. Plne digitálna PlayStation 5 bez BD mechaniky stojí 399 euro /s optickou jednotkou o stovku viac/. Táto jednoznačne excelentná cena je podľa mňa sakra tvrdo dotovaná, krvou nevinných detí na strane SONY zaplatená a bude nemožné ju podliezť konkurenčným Xbox Series X s 4K UHD BD mechanikou. Nie je mi známa verzia XSX bez nej a silne hardvérovo orezaný Xbox Series S /XSS/ je kategória sama o sebe. Aspoň si to teda môžme myslieť. Nevylučujem, že polovica bežných hráčov a konzumných uživateľov v tom bude mať hokej a nebude vedieť prečo stojí nový Xbox 299 a prémiový kus zas 549 euro /alebo 499 s 200 eurovou dotáciou zo strany MS?/, či aký je rozdiel medzi lacnejšou digitálnou XSS a drahšou PS5 DE /digital edition/. Moju averziu ku CD/DVD/BD plackám poznáte, preto tvrdo smerom do budúcnosti bez pohyblivých mechanických častí v konzole a s 99% kompatibilitou s PS4. Čo vás ale rozhodne nepopletie je avizované zvýšenie ceny tých lepších hier na 69.99 euro. Ocitneme sa teda v situácii ako pri PC tlačiarniach, kde sú plasty a kolieska prakticky zadarmo ale atrament či toner má cenu hadieho jedu. Je na mieste sa teda pýtať a neprestávať, začo vlastne pri hrách platíte.

Final Fantasy XVI. Zlý začiatok s hláškou, že ukážka beži na PC zohľadniac, ako to asi bude vyzerať na PS5ke. Je to neakceptovateľné a som absolútne presvedčený, že nintendo by toto nikdy nedovolilo. Prezentácia pokračovania FF série bola jeden z tipov, čo koloval po internete a pretože sme už videli niekoľko technologických kvázi "FF" grafických ukážok, tak očakávania boli veľké. Grafika v predvedenom videu je samozrejme otrasná , neznesiteľne generická a umelecké vedenie je neexistujúce. Pozerám a hovorím si, že ide o nejakú duševne múrtvu expanziu MMO FF14 pre PS5 /nečudujte sa, robí na tom duo z FF14ky a katatonickej DQ10 s The Last Remnant/. Je to hnusné, lacne vyzerajúce, necítim energiu hry, charizmu postáv. Hral som stredoveké FF 1-2-3-MQ-4-5-6-9, takže viem čo hovorím. Netuším ani, kde v tej ukážke akčného RPG pre jedného hráča mám hľadať 8 jadrový Ryzen, 10TF GPU či SSD. Dám za PC Witcher 3 + všetky DLC 29.99 euro via STEAM ale 69.99 euro za FF 16 po tomto videu ani za nakradnuté love

Spider-Man Miles Morales. Na vlne "na živote negra záleží" ja farizejsky nefičím a problém určite nevyriešia povinné kvôty pre farebných v každom filme, hre, metalovej skupine a posádke raketoplánu. Insomniac games majú na PS5ke plne ruky práce, lebo tam chystajú zároveň aj nového Ratcheta. V ukážke som bez váhania čakal hneď v druhom zábere RT reflexie a aj som sa dočkal. Inak to vyzerá ako nejaká ulica, most v Hitmanovi alebo The Division o generáciu nižšie a hernú "the bridge" sekvenciu neviem pri všetkej snahe odlíšiť od tej úplne rovnakej z hry Avengers aj pre PS4. Opäť kde je Ryzen, 10TF GPU, SSD netuším a 69.99 euro za to nedám.

Hogwarts Legacy. Harry Potter a jeho banda. Produkovať to bude Avalanche software /nemýliť si s tým druhým Avalanche podpísaným pod Just Cause a spol./ a pôjde o akčné RPG pre jedného hráča v otvorenom svete v roku pána 1800 /takže bez Hermiony/. Boje, explorácia, magické lekváre a chytanie, sedlanie divých zverov. Vyzerá to ako priamy konkurent FF16 a podľa mňa ho aj na hlavu hladko porazí. Video má početné framerate cukatúry, nemyslím si, že ide o problém na strane HW, skôr zlé kódovanie týchto častí videa. Rozhodne neprofesionálne. Videa z hry unikli už v roku 2018, v rovnakej grafickej kvalite ako to vidíte dnes, holt nejaké PC si dobre zamakalo /ilustračne - grafika Nvidia 1080 pochádza z roku 2016/. Technická na okraj - knihy som prečítal, hrať to bez fyzicky prítomnej paličky iba s dualshockom v ruke bude kravina !!

Demon's Souls pre PS5 sa vraj neobjaví na PC. To je najdôležitejšia informácia v tejto chvíli. Pôvodná hra odštartovala dnes veľmi populárny "souls" RPG subžáner, kde patrí ak Sekiro alebo Bloodborne. Všetky majú silnú a suverénnu atmosféru a špecifickú dynamiku, obtiažnosť, tempo samotnej hrateľnosti. Originálne DS - grafika krajne nedomrlej rannej PS3 hry, miestami skutočne ohyzdne jednoduchej. Remake to technicky dostane na úroveň doby, ani zo srandy stále nie na úroveň potenciálu PS5, ale už sa na to dá aj pozerať.

Call of Duty Black Ops Cold War ma nezaujíma. Toto IP ide na autopilota, MP je dobre známe a hrané, SP kampaň je o džipoch čo v rýchlosti 138kmh naháňajú štartujúce lietadlo a potom ich všetkých obehne RC model na baterky a celý svet následne zanikne v explozívnom finále. Táto hra má svoju primitívnu demografiu, ja ňou nie som. Rovnako Fortnite /detský kanál/. Death Loop je nejaký indie FPS shooter na nejakom engine s nejakou časovou slučko, ktorú som nepochopil a to sa považujem za inteligentného jedinca s vysokou školou. Chyba komunikácie, správa neprijatá. Oddworld v tejto forme PS5 nepotrebuje. Do Five Nights at Freddy’s univerza je blázon môj malý /svojho času najhoršia hra na svete ale jeho to baví, lol/.  Resident Evil 8 Village. Padli silné slová, že iba výkon next gen konzol túto hru utiahne a privedie ku životu. Preklad z japonštiny - výkon next gen konzol /CPU, GPU, RAM, SSD/ tak značne uľahčí, zrýchli, zlacní vývoj, že vám ako hráčom síce stále poskytneme iba tú PS4 /pro, ehm/ grafiku ale našu firmu to bude stať menej energie. My ušetríme, vás to bude stáť obligátnych 69.99 euro. V hre ani pol neviditeľnej stopy po next gen hernej mechanike. Ryzen stále sladko spinká - rozumejte ta malá svinka zodpovedá cca 40 jadrovému Jaguar na 1.6Ghz /Ryzen na 3.6Ghz je cca 5 krát globálne výkonnejší ako základné PS4 CPU/.

Devil May Cry 5 Special Edition dostal "špeciálne" RT efekty. Pokropili vodou ulice, nech sa to pekne blýska. Rozšírená PlayStation Plus ponuka, kolekcia, ktorej biznis dynamiku však nemám naštudovanú. Netuším teda ako to funguje, do kedy, podmienky, Hlava 22 a tak. God of War: Ragnarök. Posledný GoW bola komorná, nudná, rodinná prdlačka so synkom prostá akýchkoľvek epických udalosti. Ragnarök /v pôvodnom význame/ na druhej strane je séria kataklyzmatických udalosti, kde sa celý svet okúpe vo svetovej potope a starí bohovia ako Odin, Loki, Thor, Heimdall do jedného obzvlášť vizuálne farebným spôsobom zhebnú. Ako vody ústupia a holubica sa vráti s ratolesťou konope v hube, nový život bla bla, bibliu ste čítali, že ? Santa Monica má čo robiť aby toto dostala v bombastickej podobe do hry.

 ----------------------------------------------------------------------

Každá z doteraz prezentovaných PS5 hier ukazuje štandardnú PS4 /PRO/ grafiku, občas trošku bokeh DOF, RT reflexií, alebo zopár partiklov navyše. Nič prečo by ste utekali v sekunde do obchodu. Každá hra zároveň so zabehanými, desaťročia starými mechanikami hrateľnosti. SSD slúži iba na skrátenie nahrávania /viď remake Demon's Souls/, GPU je neviditeľné /iba rozlíšenie a zopár malých prtkotín/, CPU pravdepodobne ide na 10% /ani jedna z hier neukazuje tornádo, ktoré pustoší otvorenú krajinu ako v Just Cause 4, všakže/. V PS5 hre môžte mať 250 gigabajtov super kvalitných asetov /modely, textúry, animácia, audio/ je to však drahé, časovo prácne a projekcia na počet predaných kopií hry musí isť vysoko cez čislovku desať miliónov. Limituje vás teda pri vývoji vlastná peňaženka a predajný úspech gamesy, ktorá to zaplatí. O next gen hrateľnosti /CPU, GPGPU/ nemám veľké ilúzie. Tlak zo strany hráčov je takmer na hranici bezvýznamnosti. Nová generácia hráčov to nehľadá v mobiloch, nemá dôvod to hľadať ani na konzolách. Iba zabíjame čas hraním čohokoľvek, toto predsa nie je raketové inžinierstvo !

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****