25. 9. 2019

State of Play - september 2019



Humanity od Enhance a tha ltd. Japonská vec. Určite si už málokto z váš pamätá toto staručké PS3 /CELL/ tech demo s myriádami lístkov v jesenných farbách. Dev štúdio Enhance to je Tetsuya Mizuguchi a Tetsuya to je Rez, Lumines alebo Child of Eden, či Tetris Effect. Každá z tých hier má svojráznu grafickú estetiku čo je zdupľované prítomnosťou špecialistov na dizajn fy tha ltd. pod vedením Yugo Nakamura. Transcedentálne plky a filozofovanie o kŕdľoch ftákov máte v tomto odkaze. Pre nás skúsených hráčov - ide asi o typ tzv. logického rýchlika triedy Lemmings s variáciami. A možno to bude aj fun a dev tím tvrdí, že obzvlášť plné imerzie vo VR verzii. 

Wattam od Keita Takahashi, Funomena a Annapurna Interactive. Takashi je Katamari Damacy, viac ho predstavovať netreba. Funomena je ženská, čo má profesúru z dizajnu a učí na škole. Annapurna publikuje hry iba ak spĺňajú ich arbitrárne kritéria kvality a tie sú citujem - "osobné, emocionálne a originálne". Vydali už kde čo od hier ako Flower, Journey po What Remains of Edith Finch. Táto skupina vysokapacitných celebrít teda prezentuje gamesku, kde sa môžte skamarátiť s hovienkom, držať ho za ruku /herná mechanika/ a spoločne alebo sólo riešite situačné alebo enviromentálne puzzle skrze všetky ročné obdobia. Tiež prdy a splachovacie hajzlíky. Prvý teaser mala hra už v roku 2014 /!!/.

L.A. Noire: The VR Case Files. Sedem vybraných prípadov z pôvodnej non VR hry upravených pre PS VR. Má to dokonca lepšiu draw distance a grafickú fidelity. Dobre, že ma upozornili, lebo ja som videl vizuálny maglajz PS2 triedy s desivo animovaným rukami toho negra, čo 100% nezabil svoju starú. Ale vítam všetko čo drží virtuálnu realitu nad vodou a prilepím tu aj ten VR video blok ďalších malých vecí. Iron Man VR sa tam nevošiel ale nezabúdam naňho a na moje meno vám garantujem, že sa dočkáme aj hompáľania v Spidermanovi VR na PS5ke. Maximálna rýchlosť pomedzi mrakodrapy s raytrace odrazy v naleštených oknách, tak.

Call of Duty: Modern Warfare. Vo videu v 0:37s veľmi realistické oči a oblasť tváre okolo nich a opäť v 0:49s. Politiku sledujem extrémne detailne už strašne dlho, na analytickej úrovni, plne jej rozumiem. Je to o psychológii človeka, o jeho najhorších vlastnostiach spojených s teóriou chaosu a v strategickom dlhodobom horizonte s pudovým riešením situácii. Zožer alebo buď zožraný. Tie patetické, infantilné kydy, kliše, scenár gymnazistu a rambo sračky preto nechávam cieľovke tejto série. Deti bez vzdelania. A nepýtajte sa ma na COD MP. Nezaujíma ma to. Konkurenčné CS:SO už roky pláva po krk v hovne v škandáloch so stavkovaním, mafiou, podvody na turnajoch. Je to white trash zábava. Celé COD aj s primitívnym glitch-exploit fest MP. Propaganda, septik, fekál.

Civilization 6. Nikdy som nehral ani jeden diel, úprimnosť nadovšetko, mám v pláne už veľmi dlho skúsiť nejaký starý diel, tie hnusne pixelované. Afterparty - krv, vulgárny humor, drogy, sex, sprosté slová, chľast a násilnosti. Ste po smrti, stojac na okraji priepasti pozerajúc sa do pekelného ohňa a jediná možnosť ako sa vrátiť medzi smrteľníkov do normálneho sveta je spiť Satana pod obraz boží. Pekná veta. Hrateľnosť hry je na otázku, neviem či forma nad obsahom, nebo hrateľný obsah tam nevidím iba Lucifera v norkovom kožuchu. Arise: A Simple Story. Španieli. Piccolo studio. Prvá hra tohto tímu, predtým robili do reklamy. Grafika im robí Jose Luis Vaello Bertol a ten makal aj na RIME. Tiež španieli. SONY s nimi malo problém. Pracovná morálka, lži a nedodržiavanie termínov. Arise na prvý pohľad vyzerá ako inšpirovaný hrou Journey. Dokonca rovnaké svetlo-maják na špičke najvyššej hory. Záhrobná téma. Dávam tomu 8% šancu na úspech.

The Last of Us Part II /vypustenie hry - 21.2.2020, ich najdlhšia hra, vraj 2xBD placka/. Ak vás kompulzie hryzú a chceli ste okrúhlejší dátum tak 21.2 je piatok. Prvý diel hry som si podal v tomto svojom článku a nebol som spokojný. Neil Druckmann je žid, ktorý píše scenáre na telo bielym kresťanom. A je v tom príšerne slabý. Ja, ak to nie je ešte niekomu dostatočne jasné, som priam biblicky konzervatívný kresťan, ktorý amatérsky študuje komparatívnu teológiu. Judaizmus, islam, hinduizmus a budhizmus. Všetky sú prekonané, zbytočné, dokonca škodlivé. Druckmann tú hĺbku v sebe nemá, je to málo vzdelaný, ľavicový, liberálný, kavierenský metrosexuál, ktorého lesbické eskapády mi veľmi silne lezú nervy. Chcem Malevil /kniha/ a Deň Trifidov /kniha/, Stalkera /kniha/ a Leningrad /žid by tam mal stráviť pol roka a násavať tu minulú realitu a aby konečne "zistil" čo je neľudská krutosť a boj o život/, kde matky jedia svoje deti. Nie onanovanie nad sondážou hrdla alebo pindy hlavnej hrdinky jazykom nejakej semitskej ohavy s veľkým nosom.

Technická stránka. Nemá to vynimočnú grafiku. Vidím množstvo dielčích fines, ktoré zo sebou ťahajú od prvej hry Uncharted série ako výkonný partikle engine, dobrú animáciu, PBR materiály, per objekt/frame motion blur, určite nejakú formu GI. Avšak záber na mesto, tie mrakodrapy, a je to stále ako na PS3ke, "suché" krabice z Ridge Racera. Days Gone má sandbox, denný cyklus a re-skinom z toho TLoU urobím v sekunde. TLoU 2 jeho arény a tunely vyzerajú proste iba primerane dobre ale RDR2 to urobí lepšie hoc aj na 100 štvorcových kilometroch, pod mesiačkom, či na slnku a so zmenou počasia. A ani nebudem vyťahovať šesť rokov starý Crysis 3. Jeho hustota detailov, kvalita geometria, celého prostredia v rozpadlom veľkomeste je proste enormná a to na veľkej ploche.

A zabite ma keď ešte raz uvidím ako clicker /iná obludka v ľubovoľnom médiu/ pred útokom zavreščí ako pštros čo serie pol metrové vajce a až potom útočí. Neznášam to k smrti. Embargo na TloU2 informácie má padnúť zajtra. Hodnotiť AI, čo bude tak atmosféru zabijajúca /v prvom diely nevidela NPC sidekickov, hrôza !/, fyzická interakcia s prostredím tak nedostatočná a puzzle budú iba o prenášaní rebríka sa ešte len uvidí. Za mňa podobne ako pri poslednom God of War ani stopa po nadšení, rozhodne rozladenie. Herne TLoU2 zatiaľ beriem ako lepší Resident Evil 4 a z dramaturga a scenáristu Druckmanna som na smrť unavený.