23/08/19

Playstation 5 - nonstop 80s


SONY patent - ide vysokopravdepodobne o dizajn developérskej, nie domácej/komerčnej verzie Playstation 5 /!/ zverejnený na brazílskej INPI /Instituto Nacional da Propriedade Industrial/ a doplňujúco aj s WIPO pečiatkou /World Intellectual Property Office/. Zmazaný tweet jedného chlapíka z Codemasters potvrdzuje, že mu to ako PS5 dev kit leží na stole !! Malo by teda ísť o validný dokument a nie o "fake news" či konšpiratívnu realitu podľa Trumpa. Patent nejakú tu chybku predsa len má - meno dizajnéra patentu nie je Yusuhiro Ootori ale Yasuhiro. Preklep, eh. Viď foto a video japončíka nižšie.


Yasuhiro alias hlavný šéf inžinier SONY /presnejšie jej "zábavnej" divízie SIE - Sony Interactive Entertainment/ je osoba čo má dať fyzickú podobu niečomu, čo vymysleli Mark Cerny a jeho banda. Teda do krabice PS4 má vkusne natlačiť všetok ten HW, BD mechaniku, anténky, návrh chladenia, priestorové riešenie jednotlivých súčiastok. Z tohto pohľadu je pre mňa návrh dizajnu PS5 nepochopiteľne bizarný a na prvý pohľad aj veľa hovorí o riešení chladenia. Najprv však kuknite na starý dev kit PS3, novší PS4 + retro bonus v podobe prvého xboxu, PS2, Sega Dreamcast a Nintendo Gamecube. Aj tvar týchto krabíc sa samozrejme vyvíjal v čase, takže PS3 či PS4 dev kit má niekoľko tvarových variacií. Všetky však vyzerajú "seriózne" a triezvo.
 
PS3 a PS4 dev kity

Rozumiem tomu, keď pre vývojárov ten hardvér strčia do bežnej PC case ako ten Xbox alebo Gamecube. Tu sa predsa tvrdo pracuje, na krásu sa nepozerá. Je to navyše praktické, lacné, "štandardizované". Márne hľadám logiku v tom, prečo by to malo vyzerať tak bláznivo dramaticky a avantgardne. V prípade chystanej PS5 ide doslova o bežnú matičnú PC dosku s AMD APU, SSD a RAM. Zalman vám ten sexi čierny case, ak chcete aj s preskleným bokom, dodá pri veľkom odbere pod 30 euróšov.

PS5 dev kit

Futuristické čudo, ktoré tu spadlo ako halucinácia z rokov 80tych /podobne do V vykrojená a veľmi stará konzolka z minulého storočia - PC engine aka TurboGrafx v EU verzii/. Čo tým SONY sleduje .. neviem. Vzbudiť emócie /?/ u vývojára ako v tých pošahaných reklamách na autá pre "dynamických" mladých mužov čo sú milionármi ešte pred 35kou. To už môžme aj sanitky na prevoz pacientov nastajlovať alo lamborghini. Mám proste taký fujky pocit, že niekomu v SONY ušla ruka a vnímam to skôr ako stratu kontroly nad situáciu. Proste nedobré znamenie. A môžte hádať ako veľmi sa domáca PS5 bude podobať tomu dev kitu.

Riešenie chladenia. To je už zaujímavejšia a praktickejšia téma pre život. Ako rátame na neogafe či resetera - vychádza nám, že PS5 bude asi atakovať alebo prekračovať tých 200 wattov. Je mi úplne jasné, že bude nasadená technológia vapor chamber /kapilarita - vzlínanie natlakovanej tekutiny s následnou kondenzáciou/, ktorá sa dá vyladiť do obdivuhodnej podoby a kapacity odvodu tepla z APU čipu. Samozrejme nad kondenzačnou komôrkou potrebujete ešte veľkú plochu vzduchom ofukovaného "radiátora" a to je presne to, čo na diagrame PS5 dev kitu vidíte. V strede toho výrezu leží PS5 APU, nad ním vapor chamber a okolo je divočina rebrovania chladiča s výfukom teplého fénu po stranách a dozadu. Vyzerá to inak ako veľký lapač prachu, ktorý bude chcieť občas bez veľkého rozoberania pretiahnúť vysávačom, možno to je ten tajný zmysel tohto dizajnu.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****