6. 9. 2014

#GamerGate


Kauza. Ak vám to nič nehovorí, potom počúvajte tento príbeh. Herná dizajnérka Zoe Quinn /nepoznáte ju, spoluautorka hry Depression Quest/ sa rozišla so svojim šukačom /zamerne používam toto pejoratívum, ešte ich bude, pochopíte/. Ex-priateľ sa nasral a začal prať špinavé prádlo na verejnosti. Na jej adresu povedal, že je kurva, štetka, manipulátor, špinavý voyer a pridal megaton neoverená bomba, že sa vyspala s pisálkom z Kotaku, ktorý jej odmenou za one night hot sex mal pomôcť s propagovaním práve tej "depresívnej hry". V tejto chvíli povstala spravodlivá, čestná a mentálne zrela herná komunita a začali sa diať veci.

Záplava sexistických poznámok, mizogýnnej nenávisti, virtuálneho sexuálneho harašmentu, hackli jej nejaké osobné sociálne konto /aj Tumblr/, zverejnili sa ďalšie intímnosti. Súkromie nabúrané až po Aš. Zoe sa z toho zosypala, tuším aj skončila s gamebizom, práskla dverami a tak. Dráma. Hlavným iniciátorom útoku bola podľa všetkého anonymná masa, tie teen kundy z 4chan /zapojil sa ale aj ľavicoví, liberalní neofašisti z Reddit, hnutie blbov z Youtube, Tweeter nonstop poštekával a lial Raciol od ohňa/, ale o tom viac neskôr.

Pretože táto ženská obeť až príliš rýchlo zamávala bielou vlajkou, tak sa hnev "spravodlivých" obrátil proti tlusťochom /bigotný feminista !! a korporátne úplatný zmrd/, náhodným okoloidúcim /reakcionári a kritickí nihilisti/, negrom a nakoniec konečne aj proti najväčšiemu zlu - celej hernej žurnalistike. Kopa invektív a známych faktov. Kurvy úplatné, doritos@mt.dew hovná predajné, pseudo herné sajty, ktoré za reklamu a jeden click navyše zapredajú aj dušu diablovi. Kostlivci vyskakovali zo skríň, godzilla obcuje so sochou slobody. Živo si to viete predstaviť, nepochybujem o tom.


Urazené, posvätné kravy alias nedotknuteľní herní pisálkovia a rozumbrady na to reagovali záplavou článkov o tom, ako tie šialené prasce, hovädá a pubertálne nuly /rozumej - hráči videohier/ prekročili tú povestnú červenú čiaru a vedrá vitriolu sa tentoraz liali opačným smerom: Ponúkam malý výcuc: Gamasutra - "So-called gamers don't have to be your audience. Gamers are over."“A guide to ending ‘gamers’ ”, Destructoid - “There are gamers at the gate, but they may already be dead”, Kotaku - “We might be witnessing the ‘death of an identity’ ”, Rock, Paper, Shotgun - “Gamers are over”, Ars Technica - “The death of the ‘gamers”, Vice - “Killing the gamer identity” , BuzzFeed - “Gaming is leaving ‘gamers’ behind”. Obzvlášť výžívné čítanie asi od židovského akademika Dana Goldinga - “The End of Gamers” a ešte posledný odkaz. Mňamka.

Všetky hovoria o potupnom konci hráča videohier, to klasické hardcore jadro čo žije s rodičmi, vysmievajú sa z tohto pojmu, považujú ho na prekonaný, nedôstojný, zprofanovaný, nekultúrny a odporúčajú tomuto typu teenagerov aby sa zgrupovali pod velením militantného führera za mesačného svitu pod iným účelom. Ja navrhujem sadenie slnečníc, prenášanie žiab cez cestu a umývanie lekien v jazierku. Koniec srandy, podám vám svoj edukovaný názor ako sa vlastne veci s tou kauzou majú.

Hráči. Nikde sa nepoberajú, nekončia, kým sú tu hry je tu aj niekto, kto ich hraje. Zmenila sa však ich kvalita. Pred 30 rokmi to bolo o nadšení, čistote a kultivovanosti /a nemali sme internet, ten nástroj diabla/. Prišiel však doom a s ním kultúra násilia, krvi a smrti. Dnes tu máme aj čistokrvných hráčov na mobilitách, ženy na facebook flash srandách, nevinných kazuálov s weemote. Tí všetci asi ani netušia, kto vlastne všetko ich v mene hovorí. A nie je to nikto iný ako spermatocefalické a agresívne chlapčenské panny, nadržaní kokoti v puberte s prístupom na internet, ktorí rozhodujú za nás /nielen v tom, že do tupých FPS-TPS hier sa na základe dopytu hrnie 85% kapitálu/. Degeneráti z 4chan /reddit, gametrailers, 9gag atď atď./, od ktorých ročne zachytím aspoň 10-15 veľkých "akcií" - to jest primitívny akt pomsty, prudko infantilná kravina, vykonanie "spravedlnosti". Robia nám skvelé meno a sú definovaní absolútnym nedostatkom rešpektu voči autoritám. Žiadne morálne zásady. A nič sa veru tomto smere nezlepší - citová anorexia /ako následok kolapsu rodiny so všetkými jej funkciami/ + digitálna demencia /Manfred Spitzer/ = tzv. "hráči", herná lúza, pudovo reagujúce internetové gangy, stratená generácia.

Herní žurnalisti, herné sajty. Nedostatok autority a vodcovstva. Etické cnosti napchané v sloňom zadku. Hráč im už neverí ani pol slova. Vidí egomaniakov, prázdne, karieristické schránky, vyhorenie, úplnú absenciu entuziazmu. Tie kurvy nafúkané tými hrami nežijú. A je to iba o čírom kapitalizme, o objeme reklamy čo herné sajty zoženú, o bezodnej korupcii. Ak svojho času internet /webzin/ zabil papierový, herný časák, tak dnes je sám už dávno po smrti. Nestačím odhánať mäsiarky. Moc leží na zemi. Odtiaľ ju zbierajú hlasy ľudu na youtube kanáloch. Veľké korporácie si samozrejme vlhký konečník brusným papierom rašpľovať nenechajú a útok vracajú naspäť.

Tenzia, pnutie a  revolúcia /viď kamoš Marx/ - je hlboká kvalitatívna zmena v spoločensko-politických vzťahoch, prechod od starého politického usporiadania k novému, často násilnými prostriedkami. V našom prípade ide o hlboké problémy v spoločnosti samej. Veľké problémy, ktoré tu pekne hnisajú už zopár desiatok rokov. #GamerGate je iba jeden z jej prejavov. Podporujme preto ďalej 100% liberalizmus /od eutanázií detí po ich adopciu bandou buzíkov/, ignorujme volanie o zdravé rodiny, smejme sa 50% rozvodovosti a žijme ako singles bez zodpovednosti na hromádke. Módne trendy tak kážu. Vzájomne pohŕdanie, neúcta, altruizmus iba v zažltnutom slovníku. Pravá viera ľudí šlachtí, čo vidím ja - je však iba arogantné, blbé, egoistické, namyslené mäso a ihrisko, kde satan strieľa hattrick v nastavenom čase minútu pred koncom.


Konšpirácia. Alebo sa dohodnime na tom, že celá #GamerGate nie je o ženských právach, boji proti rasizmu a veľkom konflikte medzi nami a nimi ale iba dôkladne pripravenou politickou provokácia /polovica ameriky sú údajne hráči v istej forme/ a boli sme zmanipulovaní, hráči využití a herní pisálkovia zneužití a za všetkým stojí pravičiar, konzervatívec a aktivista Adam Baldwin. Komu teda vlastne na internete veríte, keď ste stratili schopnosť rozlíšiť pravdu od lži. Kultúra kripľov. Banda konzumných hláv vylágrovaná priliš dlhým hraním hier. Gamebiz je médium s obrovským, budúcim "politickým" potenciálom. A ide aj o to koľko slaných chips a sladkého sprajtu si dnes kúpite ku zajtrajšiemu Destiny od Bungie. "Ďalej je už poľná cesta naširoko vychodená, ozýva sa hlasné békanie presúvajúceho sa stáda oviec. Akurát ich pastiera a jeho psa nevidieť."