16/06/22

Xbox & Bethesda Games Showcase 2022


Microsoft diktuje tempo v hernom svete . "Zrušenie herného sviatku E3 neodradilo Microsoft od toho, aby si usporiadal vlastnú veľkolepú konferenciu. Išlo o prehliadku titulov z produkcie vlastných štúdií, pričom kládol aj veľký dôraz na tvorbu Bethesdy, ktorá už pod neho tiež patrí, píše Ondřej Martinů z iDnes.cz" Musím sa občas pozrieť do sveta ako plebs reaguje na bombastické, herné MS akvizície a ako Office peniaze menia herný svet. A svet hovorí, že MS diktuje tempo.

Ohlásené a ukázané boli tieto herné tromfy Xboxu: Starfield, Redfall /od Arkane Studios, autori Dishonored či Deathloop a dopredu to ignorujem, nemá to šancu/, Diablo IV, Forza Motorsport aj neurčitý teaser pokec na novinka od Kojimu a všetky odprezentované tituly by mali byť vonku najneskôr do 12 mesiacov. Okrem veľkých vecí sa tam objavili aj tie malé - ARK 2, Scorn, Flintlock: The Siege of Dawn, Minecraft: Legends, Lightyear Frontier, The Last Case of Benedict Fox, As Dusk Falls, Pentiment, Ravenlok, Cocoon, Wo Long Fallen Dynast ale ani v jednom prípade to nevidím na potenciál prežitia aspoň šesť mesiacov v divočine, jasná sub 30 eurová cenovka a užitoční idioti Microsoftu.


Starfield opísal Todd Howard ako doposiaľ najambicióznejší projekt Bethesdy a k dispozícii budete mať masívnu galaxiu čítajúcu viac ako stovku hviezdnych systémov a vyše tisíc planét, pričom bude možné pristáť kdekoľvek na povrchu každej z nich. To je veru sila. Pristátie na záhadnom mesiaci Kreet, prieskum okolia spolu s analýzou a ťažbou surovín, ako aj prestrelku s vesmírnymi pirátmi. Následne presun do metropoly New Atlantis. More tajomných a mocných artefaktov roztrúsených po galaxii. Hranie v prvej a tretej osobe – a to nielen pri pešom pohybe, ale tiež počas pilotovania vlastnej vesmírnej lode. Starfield vám totiž umožní vytvoriť si koráb svojich snov do tých najmenších detailov, obsadiť ho vlastnou posádkou a pilotovať ho medzi hviezdami /sic !/. Hra má údajne najkomplexnejší systém tvorby postavy, aký sa v hrách od Bethesdy kedy objavil. 

A teraz serióznejšie. Ak hra má 1000 plánet tak je pochopiteľne, že musia použiť nejaký procedurálny bullshit, čo aj skutočne robia a potom je úplne jedno koľko tam tých planét je. Algoritmus ich môže generovať donekonečna. Oblúk hrateľnosti je stále to isté. Beháte, niečo pozbierate, zastrelíte, odnesiete, prinesiete. Fetch questy. Nájdi 48 modrých chvost mimozemskej jašterice. Odraz 12 vĺn útokov niečoho s ôsmimi nohami. Medzi hviezdami sa nelieta ! A na planéty nepristávate v manuálnom móde. Sorry. Hlavný hrdina nehovorí. Hra je podľa prvých dojmov bežného hráča UAF /ugly as fuck/ a ide o kópiu No Man's Sky, len s lepším budgetom alebo o re-skin Fallout hry.

Starfield versus No Mans Sky

To porovnanie s NMS je prvé čo napadne každého. Je nespochybniteľné, že sa Starfield mocne inšpiroval. Mnoho planét, mnoho hviezd, vesmírne boje, auto generovanie obsahu, stavanie základne, piráti, jetpack, roboti, laserová pištoľka, čo ťaží minerály. NMS doteraz /video/ dostalo podľa mňa kvantum bezprecedentného a hru herne výrazne modifikujúceho obsahu. Starfield podľa propagačného videa nebude tak "vyprázdnený" ako NMS na začiatku, ale ani tak plný ako NMS na konci. A paradoxne sa to môže hrať napriek tomu lepšie. Ten Starfield. Nehrajem sa na diablovho advokáta. Bethesda je stále jediná firma na svete /čo je hanba/ schopná úrobiť RPG v otvorenom svete aj s tou ich perfídnou priťažlivosťou. Bude za tým script systám Radiant AI ich Creation enginu, ktorý sa snaží, aby zmeny v hernom svete boli "trvalé". V Cyberpunk 77 sa stačí na chodníku otočiť a NPC AI nielenže zabudne, že existujete, sama prestane existovať a vyparí sa do ničoty. Hráči si vedome asi neuvedomujú, prečo Skyrim tak závislackým spôsobom vlastne hrajú. Toto genius loci sa môže dostať aj do Starfieldu /a po vzore NMS určite dostane ďalších 10 rokov rozširujúceho obsahu/. Hru teda neodpisujem, ale videoprezentácia bola príliš formálna, suchá, unavená. Hype nenaplnené.

 Forza Motorsport 7 versus Forza Motorsport "8"

Forza Motorsport bez akejkoľvek číslovky. Predchádzajúci diel bola sedmička. Takže to berme ako reboot. Výrazne prepracovanie celého enginu. Technicky najpokročilejšia pretekárska hru, aká kedy vznikla. Fyzika 48 krát presnejšie ako minule a minule to bolo 48 krát lepšie ako predminule a overiť sa to nedá nijako. Benchmark na to nemáme. PR blafy. Ray-tracing v reálnom čase /predpokladám, že na ninja PC. lebo aj promo video bežalo na PC a nie na Xboxe, ups na konci článku/. Komplexná deštrukcia vozidiel - rozumej tá istá ošúchaná kozmetika na plechoch, čo tam majú už 15 rokov, ale stále lepšie ako v najnovšom GT7. A dôraz na fotorealizmus aj v okolí okruhu, 3D stromčeky, fotogrametrické textúrky a konečne s dynamickým systémom dňa a noci a počasia na každej trati. Na každej trati a nie ako GT7 iba na niektorých. Nová forza je však určená iba pre next gen HW, keď som to dobre pochopil a GT7 za sebou ťahá staré Jaguar CPU s staré PS4 GPU aj s PS3 kostlivcami v skrini. S Forzou ako takou nemám problém, je mi totiž ukradnutá. Video je príšerne farbami komixovo ladené, úplne vidím spidermana v šesť-farebnom trikote s flitrami ako skáče do západu slnka. Cartoon farby, nič pre mňa. Konkurencia - Project Cars /predpokladám v budúcnosti dvojicu vetiev - arcade a simcade/ alebo Assetto Corsa /veľké profi racing ambície do budúcnosti, ale málo peňazí/ a čakám prechod GT IP na PC /4K na 120 fps, nekompromisné VR na strojoch za 12 000 euro/.

Diablo IV. Tu sa nebudem zbytočne obkecávať. Diablo je ako Skyrim. Tiež jeden diel raz za 10 rokov a nikto iný nevie urobiť dobrý klon. Nahodili tam cinematic trailer a odhalili piatu a zároveň poslednú hrateľnú triedu – nekromanta. Ten doplní barbara, druida, čarodejníka a lotra tuláka /gaunera, nie chmatáka z Spoločenstva Prsteňa/. Ukážka hrateľnosti je ako lízanie zmrzliny cez sklo, nič mi to nepovie o balance hry a veci a tempe a stovky ďalších veci. Obrovský otvorený svet s takmer 150 dungeonmi, nepochybne bohatá ponuku obsahu po skončení príbehovej kampane a podporu cross-play hrania naprieč dostupnými platformami. Gaučová lokálna kooperácia. Toto je otvorene skrytá GAAS platforma, ktorá hráčov vydojí z peňazí.

Kojima. Microsoft raz a navždy ukončil dohady o možnej spolupráci s legendárnym vývojárom Hideo Kojimom – tým, že ich potvrdil. Duchovný otec série Metal Gear Solid naozaj pracuje na novej hre exkluzívne pre systémy Xbox, avšak žiadne detaily sme sa ako ináč nedozvedeli. Údajne však ide o projekt, ktorý chcel Kojima "odjakživa vytvoriť" a cloudová technológia Microsoftu mu to aktuálne umožnila. Kojima po celý čas s poker face do kamery.

 
 Kojimov bejvák a Hermen Hulst mouse pad

Playstation nerdi behali v panike ako lumíci za zvuku lodnej sirény, takže som hľadal nejaký ukľudňovák. "Po oznámení nášho partnerstva so spoločnosťou Microsoft s využitím cloudovej technológie sa nás mnoho ľudí pýtalo na našu spoluprácu so SIE /Sony Interactive Entertainment/. Ubezpečujeme vás, že aj naďalej máme veľmi dobrú spoluprácu so spoločnosťou PlayStation®". Schválne som to nechal v originálnej podobe. Kojima spolupracuje s PlayStation nie so SONY.  To je ale tupý grizly. Každopádne plánuje ďalšiu "vec" pre SONY a používa podložku pod myš s ksichtom Hermena Hulsta /ex Guerrila Games, aktuálne šéf SONY PlayStation Studios/.  Kojima sa objavil na E3 v MS/Xbox sekcii v 2009, aj v 2013 roku a trt makový z toho nakoniec bol a nie jeho hry. Ak to potrebujete ešte jasnejšie - Kojima maká na AAA hre pre SONY a na niečom malom alebo ničom pre MS. Strata Bethesdy je však pre SONY určite krajne nemilá a vákuum po IP ako Fallout, The Elder Scrolls, Starfield nemá čím vyplniť a hrozba xbox exkluzivity ďalších Activision Blizzard veľrýb do budúcnosti je priam hrozivá. Jednoduché a prvoplánové cinematické TPS SONY sračičky na toto nestačia.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****