26. 6. 2020

Všetkým, každému, ostatným


V kapitalizme vlastní fabriku Rockefeller, vy tam odmakáte 12 hodinovú smenu, vyrobíte hodnotu /lízatko, auto, tenisky/ v nejakej sume a dostanete z toho desatinu, stotinu zvyšok ide do vrecka majiteľovi a ten ukrutne bohatne. Moc, vplyv stúpa a časom môže všetko. Ovláda parlament, súdy, kreuje zákony, má vás za bláznov. V pravom socializme továreň vlastníme my všetci a celá vyrobená hodnota /nielen jeho jedna desatina/, mínus fond na opravy, môže ísť teoretický na váš učet. Nikdy tu nevznikne vrstva multibilionárov deformujúca celý system.

SONY a MS visia na šnúrke ultrabohatých third party holdingov a navyše samé už nemajú dosť prachov ani na vývoj početných, bežných AAA hier nieto ešte super AAA ako GTA, sandbox veci od Ubisoftu alebo /že ma huba nebolí/ nestačia už ani na poliakov s Witcher, Cyberpunk. Dôvodom je, že SONY a MS svoje exkluzivity držia na jednej platforme zatiaľ čo R* ich dáva na všetky a tým myslím, skutočne na všetky. GTA 5 ako pôvodne PS3 dostala PS4 remaster a dostane ešte jeden pre PS5. Už dnes GTA 5 predalo cez 130 mega kopií a predá ako nič ďaších 20, čo je strašná kopa peňazí, čím sa vraciame ku kapitalistickej kapitole v úvode. Prachy-moc-možnosti. Hlavne SONY by sa malo objektívne začať báť. Enormne sa zvyšuje jej závislosť na tých druhých a tí druhí ju navyše skrze kapitál budú pohodlne ovládať.

jedna hra vládne všetkým

Mnohokrát som tu upozorňoval, ze SONY a MS uteká vlak a tie prachy na vývoj AAA a super AAA proste nebudú mať.  Pri posledných Cyberpunk 2077 videách som asi 500 krát počul  /a sám videl/, že tak opulentné množstvo kvalitných asetov a ich dramatický nárast oproti Witcher 3 sa len tak nevidí. Opak je pravdou. Tu kvalitu dáte hravo dokopy, ak zaplatíte 1500-5000 ľudí na 3-4-5 rokov. Oponujete, že na to SONY len tak nemá a išlo by o značný risk dať 250-350 mega eurový budget dnes komu vlastne /?/ - Naughty dog, Santa Monica, SONY Bend, GG. Nech tu hru urobia ako multiplatformový titul. SONY sa musí zmeniť na univerzálne herné štúdio ako SEGA. Zbohom exkluzivity a zaprdaná hra na vernosť jednej blbej konzole.

R* na svojom sandbox engine už rutinérsky robí mestské akcie, kovbojky a po vzore poliakov tam nemá problém pridať aj stredoveké fantasy alebo scifi univerzum. Zjavne tam leží to zlaté eldorádo, nie v predaných 10-15 mega Spidermana, GT alebo God of War na jednej mašine. Apeloval som na SONY aby nás neotravovalo s ďalším rubačkovým lineárnym God of War ale nech z toho urobia ďalší Skyrim a pošlú to do sveta. Sandbox GoW RPG s 100 megovými predajmi. Bohatá SONY. Kulový.

Shawn Layden /vyhodený zo SONY po minuloročnom mocenskom boji, technicky prevrat/ tvrdí, že ak niekto čaká, že SONY má 500 mega euro budget /je v tom aj marketing/ za zaplatenie super AAA PS5 hier tak je na veľkom omyle. Na to majú iba najväčší z najväčších. Vy si však položte otázku prečo v tomto klube sú poliaci /CD Projekt/, francúzi /Ubisoft/ a američania /T2/ avšak SONY nie. Ak totiž predáte na PS5 nejakej hry 10 miliónov kópií hry po 60 euro a dosiahnete hrubý obrat 600 mega, čo je reálne nie viac ako 300 mega na účte čo je reálne použiteľných maximálne 150 mega pre vývoj ďalšej hry /a marketing tej hry je doslova na dlh/ tak je jasné, že hru s rozpočtom 500 mega od SONY nikdy neuvidíte a je hlúpe to nechať v tomto stave a nechať rásť ostatných. Garantujem vám, že SONY to vie a dokážu si spočítať aké obludné množstvo peňazí vyletelo komínom, lebo ich špičkové hry sú exkluzívne pre ich vlastnú HW platformu. Hardvér je však mrtvý, hry sú absolutistický kráľ.

Appendix. Nintendo. Hyperbola. V TOP 20 najlepších Switch hier je samozrejme dvadsať ich vlastných nintendo hier. Tie hry majú pri polovičnej základni oveľa lepšie predaje než SONY exkluzívna konkurencia. Čo nintendo zarobí to si celé do haliera nechá. Čo SONY zarobí na GTA si zoberie až na zopár halierov T2, heh. Nintendo neutopí vo vývoji konzoly miliardu a pol a má úplnú kontrolu nad celým procesom - od konzoly, po softvér. Nevisí na žiadnej šnúrke od gatí. Nintendo je Ferrari v 1985, SONY je SEAT než tam prišli nemci. Nintendo má IP za ktorými sa idú hráči zabiť. SONY má hanbu so zvrátenými liberálmi z Naughty Dog. SONY má začať vyrábať hry pre všetkých, inak je im amen, už aj tak meškajú celu jednu generáciu za mojimi fundovanými doporučeniami.