06/11/21

Čína - herná, svetová jednotka

Genshim Impact podporuje crossplay medzi PC, PS4 a mobilmi. Číňan sa s tým nehraje, spája hráčov a chce svoje miliardy. Hra firmy miHoYo zarobila v prvom roku svojej existencie niečo okolo 2.3-3.5+ miliardy USD a odsunula za seba Fortnite, respektíve GTA5. Svetový rekord. Doteraz dali na trh iba bezvýznamne blbosti a hlavne pre ázijske trhy. Genshim Impact je ich prvá skutočne veľká vec s globálnym dosahom a okamžite z nich urobilo doživotných boháčov. Vývojársky tím mal na konci vývoja hry asi 400 ľudí, budget bol okolo 100 mega a beží to na Unity engine. Tajomstvo úspechu sa rozhodne neskrýva v ukrutne veľkých kvalitách hry. Zjavne stačí, ak to urobíte dostatočne správne a na všetky herné platformy na svete /PC, konzoly, mobily/. A okopírujete Zeldu, hlavne vizuálne.

 

Elementálové akčné RPG s anime strihom v peknučkom, otvorenom svete, kde vyleziete na každú horu, prebrodíte každú rieku. Bežiaci denný cyklus alebo zmena počasia je samozrejmosť. Traverzovanie plachtením. Oblaky letia po nebesách a ich tiene sa plazia po krajine. Hraje Londýnsky, Tokijský a Šanghajský filharmonický orchester. Svet môžte objavovať spolu s kamošmi /4x coop/ a vaše elementálové kombá /pyro+electro=mega boom/ budú decimovať enemákov. Akákoľvek kravina od SONY leží porazená herne, morálne v prachu. Len odškrtnutie všetkých políčok na zozname vám tie prachy, ale nezarobí.

Gacha systém je to tajomstvo. Po našom loot boxy a mikrotransakcie. Proste je v hre aj možnosť utratiť skutočné peniaze za more ďalších blbostí /postavy, diamanty, vlastnú internú hernú menu, zbrane, skiny, manu, exp, úplne čokoľvek/. Pozrite sa sa pre malého mám naištalovaný Android emulátor a doslova každá hra je tam utopená v mikrotransakciách, majú to rutinérsky premakané, už ich ani nevnímam, je to ako reklama na youtube. Ak však vyrobíte hru, ktorá je pekná a hrateľná a smeruje na 100 miliónov konzol, stovky milíonov PC, možno miliardu mobilov. A z každého cez gacha vytiahnete 1 euro na pár centových gacha blbostiach /skôr od 1.49 po 14.99 euro, stávka na gamblerstvo hráčov/, tak ste na konci roka bohatší ako Bill Gates. Teraz už rozumiete čo myslím pod návodom urobiť hru "dostatočne správne" a pre všetkých. SONY alebo Nintendo pri svojej zaprdenej malomeštiackej rigidite, pomalosti a zastaralosti, ktoré roky kritizujem, asi ani teraz nevedia koľká bije. Sladko spinkajú a raz ich kúpi firma zo šanghaja s pevnou väzbou na Čínsku komunistickú stranu. Kto má kapitál, má moc. Ázia česť práci !

5 comments:

  1. Ty mikroplatby uvnitř hry za reálné peníze jsou podle mně skryté zlo. Má to už jen krůček k reálným hracím automatům a gamblerství. Mělo by to být tak že si ve hře nastřádáš virtuální penízky, a pak za to kupuješ upgrady... možná ještě implementovat nějaký ten kvíz či minihru s výhrami... se divím že to Strana nezatrhla, čest práci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... je to sucast GAAS systemu na kt. sa teraz snazi VSETCI naskocit .. game as a service je predlzenie zivita hry, vecna hra skrze nekonecny sled monetizovanych vylepseni .. hra ako platforma, zdroj penazi na mnoho, mnoho mesiacov, nie iba jednorazova platba.

      ... v skutocnosti je to ovela horsie .. na mobiloch je postup, progresia hrou nastavena ZAMERNE velmi az extremne pomaly a rata sa s tym, ze podlahnes za 4.99 euro kupis 5000 hernych diamantov, za ktore kupis veci, kt. ZNACNE progres hrou urychlia .. rozumej .. na standardnu rychlost.

      ... klasicka gatcha alebo tie mikroplatby viazane na progres su cisty hnoj .. cela ta monetizacia tohto typu je zdanlivo dobrolna .. v skutocnosti ide trvo po gameblerskej slabosti luzy .. po jej slabostiach vobec ..

      .. sam vidis ako jedna cinska picovina zarobi za rok tolko co vsetky AAA PS only SONY gamesy dokopy ..

      Delete
    2. ... opakom je GAAP - "games as a product" .. jednorazovka. Tlak na rastuci budget hier a zle ekonomicke casy a celkova nenazranost a tgrhova nestabilita tlaci vyvojarov do prenasania vlastnej existencnej neurozy na hracov a caka sa od nich, ze co hra = aspon 100 minutych euro .. akykolvek sposobom.

      Delete
    3. Pak se má ale jasně říct. kupuješ si SERVICE a bude tě to stát tolik a tolik ročně...

      Delete
    4. ... vid tuto kauzicku, ked dev tim dostal dutku, lebo nezvladol dat hru do spravnej GAAA formy -

      Square je pobureny a sklamany


      Delete

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****