22/10/21

Silicon Graphics versus prašivý low-end

Mekton /1995/ je multiplayerová hra, mechovka, odohrávajúca sa na orbitálnej stanici v tvare prstenca ala známa hra HALO. A je určená iba pre profesionálne a prekliato drahé grafické stanice od SGI. Indigo2 IMPACT z 1992 ako prvá z SGI mašín podporovala hardverovú akceleráciu textúrovania. Inak by ste to museli urobiť draho a pomaly na veľmi výkonnom CPU. V tom videu nižšie to beží na šupáckom, spotrebnom SGI O2 za 15 000 USD v 1996 - v rozlíšení 1024x768 pixel s 32 bit farbami. Jeho konkrétne GPU má fillrate asi len 20% vykonnejšej IMPACT grafiky, CPU R5200 bežalo na 300Mhz, 128 bit SIMD inštrukcie. Gamesa podporuje aj beh bez textúr. Použité grafické API je OpenGL 1.0+ a RAM je unifikovaná podobne ako pri konzolách dnes. Dáta, frame bufery a textúry sú teda uložené "v tej istej" mem banke. Ak ste boli dobrý chlapec, tak ste si dokúpili najvýkonnejšiu grafiku triedy Maximum IMPACT s vlastnou lokálnou textúrovacou RAM, obrovským a rýchlym framebufferom a geometrickým procákom. PlayStation 2 s CPU triedy MIPS R5900 s 128 bit SIMD na 300Mhz s dvojicou vektorých jednotiek a špecifickým riešením framebuferov a textúrovacej pamäte je teda celkom nezakryte inšpirovaná dizajnom SGI hardvéru.

 
na konci videa aj beh hry bez textúr  

Hnusný low-end. Mechwarrior 2 /1995/ sa ponúka ako prvý súper do ringu, ale nechce sa mi blamovať s rozlíšenim 320x200 pixel a s pár sto polygónmi na scéne. Aj keď neskoršie expanzie a vylepšenia mohutne vizuál vylepšili, tak vtedajšie PC sa pochopiteľne na mocné SGI nechytalo. Už o trošku neskôr sme však mohli zahrať SHOGO: Mobile Armor Division /1998, odporúčané HW specs/, čo je čírou náhodou moja obľúbená hra a na skromnej PIIke alebo AMD K2-300Mhz ako som mal ja s Voodoo 1 /2 mega textúrovacej RAM a 2 mega pre framebuffer/ som sa už komfortne mohol hrať na grafický SGI powerhouse, aj keď iba v rozlíšení 640x480. Aspoň na 1024x768 by to chcelo Voodoo 3. No a stará dobrá PS2 sa pripája napríklad s ZONE OF THE ENDERS THE 2nd RUNNER /2003/. Záplava polygónov a alfa afektov /ďaleko, preďaleko za možnosťami Mekton na SGI/ ale "iba" v PAL rozlíšení a na 30 fps. Čakal som viac Konami. Hanba. Samozrejme PS2 bola schopná v jednoduchej komplexnosti tej Mekton grafiky generovať frame o maximálnom rozlíšení 1080i pre bežnú nie-progresívnu telku, o tom som 100% presvedčený, takže sa vlastne tento kruh uzavrel práve na maličkej slim konzolke za 200 eure v Black Friday výpredaji.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****