14. 11. 2014

Komentované herné správy - 14.11.14


"Nintendo chce viac zaváranín, teda odvodenín, vlastne spin-offs." Vytvoriť nové IP, franšízu, skutočný trhák použiteľný ďalších 10-20 rokov je zlatý grál každého herného vývojára. Dnešné nintendo na niečo také ani len nepomyslí a skrommne sa preplo do šetriace módu. Zabehanými a silnými značkami zastrešuje aj iné herné žánre, než pod akými na začiatku vznikli. Čištiča hajzlov a pôvodne 2D plošinkára Mária teda nájdete aj v 3D semisandbox skákačkách - Mario 64, autíčkach - Mario kart, golfe a tenise - Mario Golf a Mario Tennis, family multi minihrách - Mario Party, RPG - Mario RPG, tiež tetris, pinball, paint, picross a mnoho ďalšieho. Tento osud po novom čaká aj Zeldu. Viď Hyrule Warriors. Nič proti tomu nemám, veď nintendo nerecykluje, nechytá sa slamky, zásadne robí iba inovatívne a zábavne hry, to zvyšok sveta nás iba nudí a smrdí.

Kratos neraz nasral gréckych bohov, ich hnev na naše hráčske hlavy

Naopak rovnaký prístup ku problému by som čakal od Santa Moniky /naša kóderska špička/. Od čias nezmyselného GOW:A /jej uvedenia na trh ako AAA tunelovky pre PS3ky nedávalo sebemenší zmysel/, sa po nich na roky zľahla zem. Ignorujem ten ich zrušený PS4 projekt za 100M USD. Už dávno mohli Kratosa zneužiť na tieto spin-offs: izometrické Kratos diablo, MOBA mulťák, HOMAM taktická ťahovka, komorné Dark Souls RPG, masívne sandbox RPG /mať to hotové na tieto vianoce, máme tu system seller, Witcher 3 alebo ďalší Suckrim sú totiž v nedohľadne/, tiež malé pičotky ako tower defence minihru, akčnú RTS, dynasty warriors budgetovka, bojovka /ehm, tieto sekvencie už mali aj na PS3ke/. Nič z toho sa však nestalo, objektívne ide o zle vedenú firmu, žiadna vízia, či chytenie žiadaných trendov do hrste, žiadne hry a tučný zisk.

"Hori - consoles strikes back." Yuji Hori, herný demigod, osobne stvoril Dragon Quest /DQ, JRPG/. V japonsku hlavný konkurent pre Final Fantasy a bol aj v dream tíme stojacim za jednou z troch najlepších JRPG hier histórie - Chronotrigger. Stará škola, mohol by sa ukájať nad stovkami miliónov predaných mobilít a srať tam tie "jednoprstové" pseudohry, on však doslova túži po starých, dobrých časoch. Epické herné dobrodružstvo bez kompromisov, poctivý ovládač v rukách, veľká telka, pokoj domova. Hardcore mainstream pri konzolách inak stále odhadujem do 250M hráčov /PS4+Xbone o 7 rokov/, mobility /smartmobily, tablety/ budú možno aj tri-štyrikrát krát väčšie.

DQ 8 pre PS2, mňamózny JRPG sandbox engine - s denným cyklom

Asi viete, že po dlhom čase sa DQ vracia na playstation mašiny v podobe DQ Heroes pre PS3 a PS4, dlhú dobu sa trápilo na nintende. Weak Uu je však oficiálne v zombie režime a Hori chce opäť raz urobiť veľké DQ RPG pre domácu konzolu. Nič iné ako PS4 nepripadá do úvahy. Ako som povedal - DQ je v japonsku enormne populárne. XBone nie. PS4+DQ RPG = kapitulácia tokya. Zatiaľ si musíme vystačiť s DQ Heroes, čo rozhodne "nie je" dynasty warriors klon. Predpokladám, že veľká trojka chystaných JRPG - DQ next, FF15 a KH3 trochu preberie japonsko k života a predá tam zopár miliónov kusov PS4.

"Hry sa od filmu nemôžu ničomu dobrému naučiť". Povedal Shigeru Myamoto a zlomil s vytreštenými očami a naliatými žilami neuvarenú špagetu na dva kusy. Tak ja vám teda neviem. Farebné obrázky a zvuky máme tu aj tam. Hry sú samozrejme založené primárne na interakcii a dokonalej hernej mechanike a zdanlivo ich "film" nečím nevylepší. Avšak. Akúkoľvek hru vylepší nejaký ten príbeh, postava, motív čo to "potiahne", tajomstvo čo zaujme, dráma čo stisne prdel od napätia. Veď Zelda je vlastne anime film, Metroid temné scifi, dokonca ak kanálova krysa Mario zachraňuje "princeznú zo zámku" pred bubákom s košatým rodokmenňom. Načo sa teda trápiť s nejakým neherným pozadím, keď ide len o to prosté skákanie či zberanie hviezdičiek. Miyamato nás stavia do pozície divej svine, čo sa do lesa chodí iba z povinnosti dobre nažrať a o kultúru sa nestará. S týmto jeho názorom proste ostro nesúhlasím.