31/12/10

Plnou retro parou vpred

Señor - Tulio Adriano Cardoso Gonçalves, firma WaterMelon co. S menom tohto kalibru ste predurčený na veľké veci. Napríklad viesť vývoj JRPG hry pre 16 bitovú konzolu, ktorá prišla na trh v japonsku v roku 1988. Sega Megadrive. Celé to začalo v 2004 ako vyslovene indie homebrew RPG hračka s pracovným názvom Tavern RPG /pekelná kuchyňa/ Už v 2006 však tímu došlo, že treba rúbať vyššie a rozhodli sa to celé ukončiť vo forme "veľkej" hry s bombastickou výpravou a herným obsahom na nerozoznanie od bežnej komerčnej produkcie triedy Chronotrigger. Hra je práve v týchto dňoch s dvojročným odkladom oproti pôvodnému plánu /20. výročie Megadrajvu !!/ konečne v predaji pod názvom Pier Solar and the Great Architects na gigantickom 64Mbit kartridži, to jest 8 mega dát. Pre porovnanie absolútna SNES RPG špička Final fantasy 6 a Chronotrigger sú 3 /24Mbit/ respektíve 4 megové /32Mbit/ hry. Bohatosť ich grafiky a audia je stále z pohľadu pixel art a zvukových noriem 16-bit hier - vynimočne dobrá.

Pier Solar
navyše podporuje aj vašu MEGA CD perifériu a hudbu je možné za behu prepínať medzi natívnou FM syntézou a kvalitnejšou CD reprodukciou /PCM formát, nie red book, CD prehrávač vám to asi neprehraje, OST soundtrack je v štádiu - "zvažujeme to"/. Hra mala byť pôvodne iba v MEGA CD formáte, ale značné technické problémy /programatórske, neexistujúce SDK, nulová podpora od SEGY/ ich posunuli smerom ku kátridžu /viď vývojársky blog/. Dôkladná lokalizácia do angličtiny, španielštiny, nemčiny, fráncuzštiny, portugalštiny a po japonsky. Žiada si to aj PSN PS3 port, podľa predbežného infa už predali cca 2500 kusov, vlastne vypredali všetko, robi sa "dotlač".

Medzinárodná posádka vývojárského tímu: Tuilo Andriano /brazilec/ - šéf, hudba, príbeh, dialógy, Fonzie /francúz/ - programátor enginu, a grafik, Daniel /nemec/ - grafik, Mendi /bangladéš/ - grafik, Alianger /švédsko/ - grafik, Phyu Win /thajsko/ - príbeh, Rodriguez /brazilec/ - hudba, Gustavo do Carmo /brazilec/ - hudba, Metalix /angličan/ - programátor, Zable Fahr /švédsko/- grafika, audio. Phyu Win je ženského pohlavia, ako zbalili thajčanku nechám na vašej fantázií.




videá: gameplay a obľúbené rozbaľovanie krabice.

"V mierumilovnom a prosperujúcom meste Reja žili traja najsamlepší priatelia: Hoston, Alina a Edessot. Mladí a nevinne zvedaví sa vydali na výpravu - nájsť zázračnú zelinu čo vylieči záhadnú chorobu Hostonovho fotra. Netušili, že stoja na začiatku ich najväčšieho dobrodružstva, pochopia skutočnú cenu prieteľstva, silou svojej mysle a statočnosti porazia zlo, zachránia vesmír a odhalia veľké tajomstvo. Späť domov sa vrátia ako najväčší hrdinovia všetkých čias."

Ako vidíte - príbeh, základná premisa je rovnako dobrá ako tá v sérii Star Wars, Matrixe alebo Spoločenstve prsteňa. Živé farby, ručne kreslená grafika, stredovek s niekoľkými hi-tech črtami - steampunk, všade množstvo drobných detailov, animácie a sprajtíkov. Svetelné efekty. Herne ide o bigotný štandard vrytý do kameňa, teda náhodné súboje a boj vedený na kolá. Hra už má aj prvú recenziu za 90/100 - bohužiaľ po španielsky, strana 92-95 a prečítajte aj tieto hysterické dojmy jedného štastlivca, po anglicky. Maiki klikaj na order NOW button /35 USD/. Uvidíme či sa mi podarí zohnať warez romku /origo megadrive konzolu nemám/. Dev tím sa navyše zastrája, že to pod emulátormi nebude bežať, hra používa nové kóderské postupy, v dňoch najväčšej slávy ešte nepoznáme a šupácke HLE emulácie vraj tvrdo narazia /exaktne a analyticky korektný emulátor sa totiž robí takto/.

Nikto mi dúfam nepoloží tú hlúpu otázku - prečo ztrácajú toľko času s mrtvou platformou, keď bla bla ble blééé. Sám seňor Gonçalves odpovedá : "We hope that this project may inspire more people into taking their projects out of the drawer and turning them into reality. The resources for development today are very easy to reach and all it takes is a lot of will power. Once again, thank you for the support." Dúfa, že práve ich práca inšpiruje ostatných zapálených fanušikov dávno skapatých konzol ku následovaniu ich činov. Náklady na vývoj podobnej hry sú dnes nepatrné, stačí pevná voľa a trochu voľného času. Ten máme všetci, len ho míňame z 2/3 na úplne kraviny.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****